De kernvragen en de onzekerheden na afloop van de infonamiddag van zaterdag 24 februari 2024:
1. Er is blijkbaar onvoldoende budget om één van de plannen echt uitgevoerd te krijgen (er zijn drie opties...)
2. Begin der werkzaamheden gepland voor 2029!
3. De "ventwegen", dit zijn parallelwegen voor de A8 N203A, waardoor je vlugger vanuit Halle centrum en Sint- Rochus naar de Welkomstlaan kan zonder het bestaande wegennet te moeten gebruiken, zullen waarschijnlijk onteigeningen vergen.
4. De al verzadigde stationsbuurt dreigt de onontwarbare knoop te worden en de echte stadskern wordt de pineut.Dat zal natuurlijk een volledige ommmezwaai vergen van heel het verdere verloop van de bereikbaarheid van de Halse binnenstad en de Sint-Rochuswijk. Hoe zal de doorstroming van en naar de autowegen via één enkele toegangspoort verlopen? En zal alle parkeergelegenheid die recent op de Welkomstlaan is gecreëerd verdwijnen? Meer vragen dan antwoorden, op dit moment. En de inwoners van de wijk Sint-Rochus, van Essenbeek en van Lembeek tonen zich bezorgd: ze vrezen voor een verkeerscongestie of dito indigestie. M.a.w. voor fileleed en onbereikbaarheid.
De kernvragen en de onzekerheden na afloop van de infonamiddag:
1. Er is blijkbaar onvoldoende budget om één van de plannen echt uitgevoerd te krijgen (er zijn drie opties...)
2. Begin der werkzaamheden gepland voor 2029!
3. De "ventwegen", dit zijn parallelwegen voor de A8 -N203A, waardoor je vlugger vanuit Halle centrum en Sint- Rochus naar de Welkomstlaan kan zonder het bestaande wegennet te moeten gebruiken, zullen waarschijnlijk onteigeningen vergen.
4. De al verzadigde stationsbuurt dreigt de onontwarbare knoop te worden en de echte stadskern wordt de pineut.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten